Hyvä tietää

MIKSI VILLADA?

Villada on suomalainen tasokkaiden lomahuviloiden välityspalvelu, jonka palvelukonseptissa yhdistyy laadukas huvilavalikoima sekä ensiluokkainen asiakaspalvelu. 

Lisätietoa Villadasta

Laatutarkastettu valikoima

Valikoimamme kaikki huvilat ovat yksitellen valittuja ja laatutarkastettuja Villadan henkilökunnan tai paikallisten huvilamanagereiden toimesta. Näin pystymme varmistumaan siitä, että huviloiden todellinen taso vastaa luvattua.

Yksilöllistä asiakaspalvelua

Villadan suomenkielinen asiakaspalvelu on saatavilla koko prosessin ajan: meiltä saat kohde- ja huvilasuosituksia seurueenne toiveiden ja kriteerien mukaan, vinkkejä lisäpalveluihin ja asiakastukemme on saatavilla myös matkan aikana.

Helppo ja turvallinen varausprosessi

Villada-sivustolla huvilan etsiminen ja varaaminen on helppoa ja turvallista. Huviloistamme suurimmassa osassa on ajantasalla olevat varauskalenterit ja asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiisi aina yhden arkipäivän kuluessa. Henkilökohtaiset tietosi ja maksutietosi ovat meillä aina turvassa.

HUVILAN VARAAMINEN

Varauspyyntö

Villada-sivuston Hae-toiminnon alta saat rajattua huvilahakua matkakohteen, matkustusajankohdan ja henkilömäärän mukaan. Valittavansi on lisäksi hakusuodattimia, joilla saat rajattua valikoimaa viikkohinnan tai huvilan varustelun mukaan. Kun löydät seurueellenne sopivan huvilan, voit lähettää varauspyynnön haluamillesi matkustuspäiville suoraan huvilan varauskalenterin kautta. Huvilavalikoimamme on laaja, joten mikäli kaipaat apua parhaan huvilavaihtoehdon löytämisessä, otathan meihin yhteyttä Ota yhteyttä-lomakkeen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse, ja autamme mielellämme.

Alustava varaus 48 tunnin ajaksi

Kun haluamiesi matkustuspäivien saatavuus on vahvistettu, teemme sinulle huvilaan alustavan varauksen 48 tunnin ajaksi. Alustava varaus on maksuton, eikä sido vielä tekemään lopullista varausta. Alustavan varauksen aikana muut eivät pääse tekemään samalle viikolle varauksia, eli näin saatte hieman lisäaikaa mietintään, jos suosikkihuvila jo löytyi.

Varauksen vahvistaminen

Huvilavaraus vahvistetaan, kun alustavan varauksen aikana suoritetaan varausmaksu, joka on 40% vuokrahinnasta. Loppumaksu 60% vuokrahinnasta tulee maksettavaksi yhdeksän viikkoa ennen varauksen alkua.

Villadan varausehdot 

PALVELUT JA LISÄKULUT

Pakolliset ja valinnaiset lisäpalvelut

Joissain huviloissamme palveluista kuten loppusiivous, turistivero, uima-altaan lämmitys, ilmastointi, sähkönkulutus tai huvilan lämmitys jne. voidaan periä lisämaksu. Huvilakohtaiset mahdolliset lisäkulut on mainittu huvilan esittelysivulla kohdassa "Palvelut ja lisäkulut". Mikäli haluat lisätä jonkun lisäpalveluista varauksellesi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme hyvissä ajoin ennen matkaa. Joissain huviloissamme lisämaksut maksetaan paikan päällä käteisellä huvilan vastuuhenkilölle, mutta useimmissa tapauksissa lähetämme Villadan maksulinkin, jolla voit maksaa palvelut ennen matkaa.

Huomioithan, että hintaan sisältyvät palvelut koskevat normaalia, kohtuullista käyttöä. Esimerkiksi, vaikka sähkönkulutus kuuluisi huvilan vuokrahintaan, voidaan sähköauton lataamisesta tuleva sähkönkulutus veloittaa erikseen paikan päällä. Myös vaikka vuokrahintaan sisältyisi loppusiivous, tulee kohde jättää siistiin kuntoon, tiskata astiat ja viedä roskat ohjeiden mukaan.

Pinnasängyt ja syöttötuolit

Jos tarvitsette pinnasängyn ja syöttötuolin huvilalle, olkaa meihin yhteydessä. Lähes kaikissa huviloissamme järjestyy maksutta yksi pinnasänky ja syöttötuoli. Jos tarve on useammalle kuin yhdelle pinnasängylle, se voidaan usein järjestää, mutta mahdollisesti lisämaksusta. Kuitenkin, joissain huviloissamme pinnasängyistä ja syöttötuoleista peritään aina lisämaksu. Näin ollessa tieto lisämaksusta on huvilan esittelysivun "Palvelut ja lisäkulut" -kohdassa.

Valinnaiset lisäpalvelut

Lisäpalveluita, kuten auton vuokrausta, lentokenttäkuljetuksia tai kokkipalvelua ei ole mahdollista tilata suoraan Villadan kautta. Meillä ja huviloiden omistajilla on kuitenkin yhteistyökumppaneina luotettavia, paikallisia palveluntarjoajia, ja mielellämme jaamme asiakkaillemme suosituksia toimijoista alueella ja heidän yhteystiedot. Lisäpalveluista asiakas ja palveluntarjoaja sopivat kuitenkin aina keskenään, eikä Villada ole vastuussa palveluiden tuottamisesta tai välittämisestä.

HYVÄ TIETÄÄ ENNEN MATKAA

Majoittuja- ja saapumistiedot

Neljä viikkoa ennen matkaa pyydämme teitä täyttämään majoittuja- ja saapumistiedot. Tarvittavat majoittujatiedot vaihtelevat kohteittain ja keräämme teiltä vain kyseisen matkakohteen viranomaisvaatimuksien mukaiset pakolliset tiedot. Saapumistietoihin kuuluu lentotiedot ja arvioitu saapumisaika huvilalle. Annetut tiedot jaetaan huvilamanagerille tai huvilan omistajalle eikä tietoja käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen. Ennakkotietojen lisäksi joissain kohteissa kaikkien majoittujien passit/henkilökortit tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä ja tiedot rekisteröidään paikallisten viranomaisvaatimusten mukaisesti.

Kohdemaiden paikalliset viranomaiset vaativat huvilan omistajilta yksityiskohtaiset tiedot (kuten nimi, syntymäaika, passin numero, kansalaisuus) vieraista, jotka majoittuvat heidän huvilassaan. Villada on näin ollen velvoitettu keräämään nämä tiedot ja välittämään ne omistajalle, joka ilmoittaa ne eteenpäin viranomaisille. Tämä menettely on vastaava hotellien passien rekisteröimiseen saapumisen yhteydessä, ainoastaan tässä tilanteessa tiedot kerätään ennen matkan alkua. Jos huvilan omistajilla ei ole esittää näitä tietoja viranomaisille, voi heille koitua siitä suuret sakot. Noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) 2016/679 ja kerättyjä tietoja ei käytetä muuhun kuin yllä mainittuun tarkoitukseen, eikä tietoja välitetä muille kuin yllä mainituille osapuolille. 

Tietosuojakäytäntö 

Henkilömäärän muutokset

Mikäli matkaseurueenne kokoonpano muuttuu, olethan yhteydessä Villadan asiakaspalveluun ja ilmoitat asiasta meille. Huviloiden maksimimajoituskapasiteettia ei ole mahdollista ylittää muiden kuin alle 3-vuotiaiden lasten osalta. Joissain huviloistamme vuokrahinta määräytyy henkilömäärän tai käytössä olevien huoneiden mukaan, joten vuokrakustannukset voivat nousta, jos seurueen koko kasvaa. Ainoastaan ​​henkilöillä, joiden nimet on lisätty huvilan majoittujatietoihin, on oikeus käyttää kiinteistöä varauksen aikana.

Saapumisohjeet

Yksityiskohtaiset saapumisohjeet lähetetään noin viikon kuluessa siitä, kun olemme saaneet pyydetyt majoittuja- ja saapumistiedot, kuitenkin aikaisintaan noin kolme viikkoa ennen varauksen alkua. Saapumisohjeet sisältävät mm. huvilan osoite-/sijaintitiedot ja avainten luovuttajan yhteystiedot. Avainten luovuttajaan ohjeistetaan olemaan yhteydessä yleensä muutamaa päivää ennen matkaa, ja voitte sopia sisäänkirjautumiseen liittyvistä asioista suoraan hänen kanssaan. 

Takuuvuokra

Suurimmassa osassa huviloistamme vaaditaan takuuvuokra. Takuun määrä sekä maksutapa ovat ilmoitettuna huvilan esittelysivulla "Lisätiedot"-kohdassa. Maksutapa vaihtelee huvilakohtaisesti. Yleisimmin maksu suoritetaan suoraan avainten luovuttajalle saapumisen yhteydessä käteisellä tai luottokortilla. Loman päätteeksi huvilan omistaja tai huvilasta vastaava henkilö tulee suorittamaan lopputarkastuksen kanssanne. Jos huvila on hyvässä kunnossa, alussa maksettu takuuvuokra palautetaan kokonaisuudessaan. Jos takuuvuokra on maksettu käteisellä, saat sen takaisin välittömästi. Luottokortilla maksettu takuuvuokra palautuu noin 1-2 viikon aikana tilille.

Osassa huviloista takuuvuokra maksetaan jo ennen varauksen alkua, ja tässä tapauksessa olemme teihin yhteydessä muutamaa viikkoa ennen matkaa ja välitämme ohjeet takuuvuokran maksamiseen tilisiirtona Villadan pankkitilille. Matkan jälkeen huvilan omistaja tai vastaava henkilö välittää meille tiedon huvilan kunnosta ja jos kaikki on kunnossa, siirrämme takuuvuokran takaisin teille viikon kuluessa.

Sisään- ja uloskirjautuminen

Huvilavaraus alkaa yleensä saapumispäivänä kello 16:00. Sisäänkirjautumisaika voi vaihdella huvilakohtaisesti, ja aika on aina tarkennettu huvilan esittelysivun kohdassa "Lisätiedot". Mahdollisuutta aikaisempaan sisäänkirjautumiseen voitte tiedustella suoraan avainten luovuttajalta aikaisintaan paria päivää ennen matkaa. On hyvä huomioida, että erityisesti kesäsesongilla sisäänkirjautumisajassa ei yleensä ole joustoa. Jos edelliset vuokralaiset lähtevät huvilalta teidän saapumispäivänä, tulee huvila ehtiä siivoamaan ja valmistelemaan huolellisesti ennen teidän varauksenne alkua.

Huvilavaraus päättyy yleensä lähtöpäivänä kello 10:00 aamulla. Sovitte tarkemmasta uloskirjautumisen aikataulusta suoraan avainten luovuttajan kanssa, joka tulee tekemään talon tarkastuksen ja mahdollisesti palauttamaan takuuvuokran ennen lähtöänne. Myös myöhäisempää uloskirjautumista on kesäsesongilla useimmiten mahdotonta toteuttaa, jos seuraavat vuokralaiset saapuvat teidän lähtöpäivänänne. Mahdollisuutta myöhäiseen uloskirjautumiseen voitte tiedustella suoraan avainten luovuttajalta.

Joissain tapauksissa, myöhäisestä sisäänkirjautumisesta voidaan periä lisämaksu tietyn kellonajan jälkeen. Mikäli näin on, mainitaan se huvilan esittelysivun kohdassa "Palvelut ja lisäkulut".

Kysyttävää?

Onko mielessäsi vielä kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta? Katso meidän Usein kysytyt kysymykset tai lähetä sähköpostia osoitteeseen info@villada.fi, ja autamme mielellämme.