Yritysmatkat

Hyvä tietää ennen matkaa

Takuuvuokra

Suurimmassa osassa huviloistamme vaaditaan takuuvuokra. Takuun määrä, sekä maksutapa ovat ilmoitettuna huvilaprofiilissa "lisätiedot" kohdassa. Maksutapa vaihtelee huvilakohtaisesti. Yleisimmin maksu suoritetaan suoraan avainten luovuttajalle saapumisen yhteydessä käteisellä tai luottokortilla. Loman päätteeksi huvilan omistaja tai huvilasta vastaava henkilö tulee suorittamaan lopputarkastuksen kanssanne. Jos huvila on hyvässä kunnossa, alussa maksettu takuuvuokra palautetaan kokonaisuudessaan. Jos takuuvuokra on maksettu käteisellä, saat sen takaisin välittömästi. Luottokortilla maksettu takuuvuokra palautuu noin 1-2 viikon aikana tilille. 

Villada voi myös periä takuuvuokran varauksen yhteydessä. Tässä tapauksessa välitämme tilitietomme ja takuuvuokra maksetaan pankkitilillemme. Matkan jälkeen huvilan omistaja tai vastaava henkilö välittää meille tiedon huvilan kunnosta ja jos kaikki on kunnossa, siirrämme takuuvuokran takaisin viikon kuluessa. 

Check-in/ Check-out

Huvilan Check-in aika saapumispäivänä on yleensä kello 14:00, 15:00, 16:00 tai 17:00. Huvilakohtainen aika on aina tarkennettu huvilaprofiilin kohdassa "lisätiedot". Sesonkiaikana huvilat ovat yleensä täyteen buukattuja ja siitä johtuen saapumisajat ovat pitäviä, sillä usein edelliset vuokralaiset lähtevät samana päivänä kun saavutte. Edellisten vuokralaisten lähdettyä huvila siivotaan ja valmistellaan huolellisesti teitä varten. Lomasesongin ulkopuolella, huvilan omistajat tai huvilamanagerit voivat olla joustavia saapumisajan kanssa aikataulunne mukaan. Helpoin tapa selvittää onko aikainen check-in mahdollinen, on olla yhteydessä paikalliseen huvilamanageriin saapumispäivänä. Useimmiten huvilamanageri ei pysty sanomaan etukäteen onko check-iniä mahdollista aikaistaa vai ei. Huvilamanagerin yhteystiedot välitetään teille lähempänä lomaa (kts. alla "Saapumisohjeiden aikataulu"). 

Joissain tapauksissa, myöhäisestä check-inistä voidaan periä lisämaksu tietyn kellonajan jälkeen. Mikäli näin on, mainitaan se huvilaprofiilin kohdassa "palvelut ja lisäkulut". 

Check-out on yleensä ennen kello kymmentä. Samoin kuin aikainen check-in, myös myöhempi check-out voi olla vaikeaa toteuttaa sesonkiaikoina. Seuraava vuokralainen saapuu usein jo lähtöpäivänäsi. Sesongin ulkopuolella check-out ajassa voi olla joustoa, riippuen seuraavien vieraiden saapumisesta. Myös tässä tapauksessa, helpoin tapa selvittää onko myöhempi check-out mahdollinen, on kysyä suoraan huvilamanagerilta huvilalle saapumisen yhteydessä.

Saapumisohjeiden aikataulu

Neljä viikkoa ennen lomaasi, saat sähköpostin, missä pyydämme täyttämään lentotiedot, matkustajatiedot ja arvioidun saapumisajan huvilalle. Yksityiskohtaiset saapumisohjeet ja avainten luovuttajan yhteystiedot lähetetään viikon kuluessa siitä, kun olemme saaneet pyydetyt tiedot, kuitenkin aikaisintaa noin kolme viikkoa ennen matkan alkua. Ennen huvilalle saapumista, olette yhteydessä huvilan omistajaan tai huvilan henkilökuntaan. He opastavat saapumisen ja käytännön asioiden kanssa.

Saapumistiedot

Kohdemaan paikalliset viranomaiset vaativat huvilan omistajilta yksityiskohtaiset tiedot (kuten nimi, syntymäaika, passin numero, kansalaisuus) vieraista, jotka majoittuvat heidän huvilassaan. Villada on näin ollen velvoitettu keräämään nämä tiedot ja välittämään ne omistajalle, joka ilmoittaa ne eteenpäin viranomaisille. Tämä menettely on vastaava hotellien passien rekisteröimiseen saapumisen yhteydessä, ainoastaan tässä tilanteessa tiedot kerätään ennen matkan alkua. Jos huvilan omistajilla ei ole esittää näitä tietoja viranomaisille, voi heille koitua siitä suuret sakot. Noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) 2016/679 ja kerättyjä tietoja ei käytetä muuhun kuin yllä mainittuun tarkoitukseen, eikä tietoja välitetä muille kuin yllä mainituille osapuolille. 

Pinnasängyt & syöttötuolit

Jos tarvitsette pinnasängyn ja syöttötuolin huvilalle, olkaa meihin yhteydessä. Melkein kaikissa huviloissamme järjestyy maksutta yksi pinnasänky & syöttötuoli. Jos tarve on useammalle kuin yhdelle pinnasängylle, se voidaan myös usein järjestää lisämaksusta. Kuitenkin, joissain huviloissamme pinnasängyistä ja syöttötuoleista peritään aina lisämaksu. Jos näin on, tieto löytyy huvilaprofiilista kohdasta "palvelut ja lisäkulut". Voit myös olla yhteydessä suoraan Villadan asiakaspalveluun. 

Huvilan lisäpalvelut

Joissain huviloissamme palveluista kuten loppusiivous, turistivero, uima-altaan lämmitys, ilmastointi, sähkönkulutus tai huvilan lämmitys jne. voidaan periä lisämaksu. Kuten pinnasänkyjen ja syöttötuolien kohdalla, mahdolliset lisämaksut on mainittu huvilaprofiilissa kohdassa "palvelut ja lisäkulut". Jos tahdot jonkin maksullisista lisäpalveluista käyttöösi, ole meihin yhteydessä. Joissain huviloissamme lisämaksut maksetaan paikan päällä käteisellä huvilamanagerille, mutta useimmissa tapauksissa lähetämme Villadan maksulinkin, jolla voit maksaa palvelut ennen matkaa. 

Auton vuokraus

Useimpiin kohteisiin suosittelemme asiakkaillemme auton vuokrausta lentökentältä, jolla pääsee helposti kentältä huvilalle. Vuokra-auto on myös loman aikana hyödyllinen, sillä monet huviloista sijaitsevat muutaman kilometrin päässä lähimmistä ruokakaupoista ja muista palveluista. Vuokraamalla auton, on myös helpompi tutustua lomakohteeseen laajemmin. Valitettavasti emme tee yhteistyötä autovuokraamojen kanssa, mutta suosittelemme yleisesti asiakkaillemme vuokraamaan kansainvälisten ketjujen kuten Hertz, Avis tai Budget kautta. 

Henkilömäärän muutokset

Jos lomaseurueenne kokoonpano muuttuu, olethan yhteydessä Villadan asiakaspalveluun ja ilmoitat asiasta meille. Joissain huviloistamme vuokrakustannukset voivat nousta jos seurueen koko kasvaa.

Kysyttävää?

Onko mielessäsi vielä kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta? Katso meidän FAQ tai lähetä sähköpostia osoitteeseen info@villada.fi ja autamme enemmän kuin mielellämme!